Communicatieve vaardigheden
Effectief communiceren, met klant en collega

Training communicatieve vaardigheden

Chauffeurs krijgen te maken met een diversiteit aan klanten. Zij treffen mensen met een beperking, ouderen, moeders met kinderwagens etc. Dit vraagt van hen dat zij met deze diverse doelgroepen op een adequate en klantgerichte manier kunnen communiceren en hen op een prettige manier blijven vervoeren. De chauffeur is het visitekaartje van het bedrijf en heeft direct contact met de klanten.

Omschrijving

Het doel van deze training is het trainen/bijscholen van chauffeurs welke al werkzaam zijn in de vervoerssector. Het gaat erom dat zij in bepaalde situaties vanuit een juiste beroepshouding handelen ten opzichte van klanten/passagiers, collega’s en leidinggevenden. Na deze training hebben de deelnemers een betere kennis en inzicht in de wisselwerking tussen zichzelf en de opdrachtgever. Ze beschikken over vaardigheden om praktische situaties op een contactgerichte en klantvriendelijke manier op te lossen. Ook wordt het omgaan met stress een steeds belangrijker aspect in de uitvoering van het werk.

Trainingsinhoud

  • Representativiteit en beroepshouding;
  • Klantbenadering, commercieel gedrag, informatie en functie;
  • Klachtenafhandeling;
  • Correcte mondelinge en schriftelijke communicatie;
  • Omgaan met stressvolle situaties.

Praktische informatie

Locatie: Op een locatie naar wens 

Duur: 1 dag

Waarde nascholing: 7 theorie-uren

Maatwerk: In overleg passen we de training aan naar uw wensen

 

Wilt u meer informatie over deze training of over ons Code 95 aanbod? Neem dan contact op

Of ga terug naar het cursusoverzicht.

Advies nodig? Wij helpen u graag!

Wilt u meer informatie over DriveTech of over onze diensten? Ons team staat klaar om u te helpen!