Omgaan met agressie
Verhoog (communicatieve) weerbaarheid

Cursus omgaan met agressie

Chauffeurs krijgen tijdens het werk steeds vaker te maken met agressie. Verbale agressie van passagiers en/of klanten, maar ook agressie in het verkeer. Daarnaast krijgen chauffeurs in het openbaar vervoer ook steeds frequenter te maken met fysiek geweld. Tijdens onze trainingen zullen de verschillende vormen van agressie worden besproken en worden nagespeeld.

Omschrijving

Het doel van deze training is de chauffeur handvatten te geven om beter te kunnen omgaan met de verschillende vormen van agressie die hij/zij tegenkomt tijdens de dagelijkse werkzaamheden. Er zal inzicht worden gegeven in het eigen gedrag van de chauffeur en hoe de chauffeur, middels veranderingen in het eigen gedrag, agressie kan verminderen. Daarnaast zullen er verschillende praktijksituaties worden besproken en worden geoefend middels het inzetten van trainingsacteurs.

Trainingsinhoud

  • Verschillende vormen van agressie
  • Basiscommunicatie
  • Stresshantering
  • Conflicthantering
  • Bespreken praktijksituaties
  • Zelfcontrole technieken
  • Oefenen van praktijksituaties middels een trainingsacteur

Praktische informatie

Locatie: Op een locatie naar wens 

Duur: 1 dag

Waarde nascholing: 7 theorie-uren

Maatwerk: In overleg passen we de training aan naar uw wensen

 

Wilt u meer informatie over deze training of over ons Code 95 aanbod? Neem dan contact op

Of ga terug naar het cursusoverzicht.

Advies nodig? Wij helpen u graag!

Wilt u meer informatie over DriveTech of over onze diensten? Ons team staat klaar om u te helpen!